Діагностика

Що таке стереотипии і як бути, якщо мучать нав’язливі дії і руху

Що таке стереотипии і як бути, якщо мучать нав'язливі дії і руху
Стереотипії (стереотипні дії і нав’язливі руху) це постійне безпричинне відтворення фраз, слів, дій, наявні при розладі аутистичного спектру, сенсорної депривації, розумової відсталості.

Вплив стереотипии може бути простим, таке як хитання з одного боку в іншу, так і ускладненим, як марширування на місці з постійним повторенням. Існує кілька версій походження хвороби. Також є кілька методик її лікування.

Що провокує прояв нав’язливості

Перші ознаки хвороби проявляються в ранньому дитинстві в частих нападах. Прояв проблеми найчастіше трапляється при випадках збудженості, страху, тривоги.

Що таке стереотипии і як бути, якщо мучать нав'язливі дії і руху
Хвилинка лікнепу

прояв стереотипии у дітей є частиною розвитку самого дитинку і його контролю власних рухів ще в процесі зняття напруженості і заспокоєння , нав’язливих станів при неврозі, при нестачі концентрації, переживань. У сформованого людини напади проявляються тоді, коли з’являється високе емоційне напруження, наприклад стрес або нервовий зрив.

Синдром нав’язливих рухів і стереотипні дії можуть викликати психічні розлади, збої в роботі ЦНС, виникають вони також при аутистических розладах .

Перелік хвороб, які можуть викликати розвиток стереотипии:

ХОРОШI НОВИНИ:

  • синдром Ретта.
  • аутизм.
  • синдром Туретта.
  • нейроакантоцітоз.
  • обсесивно-компульсивний синдром.
  • синдром Леша — Нейхана.
  • вроджена відсутність зору і слуху.
  • розумова нерозвиненість.

Як це виглядає з боку?

Стереотипні руху у здорових дітей і дорослих проявляються в швидкому переборі пальців, людина може дуже часто пересувати і смикати ногами, чесати вуха, облизувати, перекушувати губи.

у дітей проявляється синдром також проявляється по-іншому: засуванням пальців в рот, поворотами голови в різні боки, похитування на одному місці, закручуванням або висмикуванням волосся, дитина прагнути постійно розбивати олова, обгризати нігті.

За звичайних обставин дані симптоми проходять з певним віком, приблизно в період від чотирьох до семи років, але не рідкісні випадки, коли вони виникає в досить зрілому для дитини періоді.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Що таке фасцікуляціі, їх причини, різновиди і усунення

При таких відхиленнях вся метушня більш довгі і різкі. Такі симптоми вказують на окреме захворювання, що має ряд різноманітних причин.

Часто руху, які повторюються, посилюються при сильному нервовому хвилюванні, але можуть розвинутися навіть у стані повної розслабленості.

Можливі лінії поведінки

повторюються і стереотипні дії і руху проявляються в декількох формах:

  1. Сенсорно — рухові стереотипії — діти постійно чухають свої очі, роблять оберти по колу, дитина гойдається, займається обмацуванням стін, видає ритмічні звуки.
    Що таке стереотипии і як бути, якщо мучать нав'язливі дії і руху
  2. Мовні стереотипии — постійно повторювані слова і пропозиції.
  3. Рухові стереотипії — біг, похитування, ляскання в долоні, помахи, перебори пальцями, неправильна постановка стопи при ходінні.
  4. Емоційно — афективні прояви синдрому найчастіше спостерігаються у дітей, вони виробляють дії з частинами об’єктів або компонентами іграшкового матеріалу — пісок пересипається з одного місця на інше, відкручування коліс на іграшкових машинках, вода переливається з місця на місце.
  5. Специфічно вир женние звички, ритуали. Діти часто роблять так, щоб двері були або постійно відкриті або закриті, носять одну і ту ж одяг, слідують одним маршрутом завжди, не змінюють раціон.

Що таке стереотипии і як бути, якщо мучать нав'язливі дії і руху

ДОБРI НОВИНИ

Стереотипія і поведінку дитини при її наявності

Відбувається соціальна дезадаптированности дитини. Нездійсненність, утиск в пориві відчути свої стереотипии викликає проблеми в поведінці.

У такої дитини обмежується можливість адаптуватися до умов життя, які постійно змінюються.

Цілі і підходи до терапії

Щоб дізнатися, чи є у дитини захворювання необхідно обов’язкове відвідування професійних лікарів в області психології та неврології (бажано дитячих). Здаються всі аналізи і досліджуються ситуації, на які надходять скарги.

Загалом, досить важко розробити прийнятний підхід до лікування стереотипии. Лікуючий лікар буде стежити за кожним тим, що відбувається етапом лікування, і багато в чому одужання буде залежати від тієї хвороби, яка спровокували розвиток синдрому.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Що таке рогівковий рефлекс і що означає його відсутність?

Якщо це патологічна стереотип, то велика роль відводиться навчальній і психічної корекції дитини, які будуть спрямовані на розвиток спілкування і навичок контролювати себе.

Велике значення під час призначення комплексу терапевтичних заходів мають ті відхилення, які співіснують разом з стереотипією:

  • гіперактивність.
  • відсутність бажання слухати і розуміти.
  • проблеми з увагою.

Як коригується нав’язлива стереотип?

Для коригування порушення використовуються такі методи:

  1. Заміщення — заміна одних стереотипних рухів іншими, дуже схожими за діями, діяльності, але вже зовсім безопа ними. Цей метод дієвий в постійній трудової зайнятості (навчання, активне заняття спортом).
  2. Перемикання — напади спеціально припиняють, пропонують пацієнту, схожу, але більш спокійну діяльність.
    Що таке стереотипии і як бути, якщо мучать нав'язливі дії і руху
  3. Напрацювання гнучкості — з’являються нові стереотипи які поступово замінюються, і діють зі старими — тим самим змінюється поведінка, яке поступово стає більш м’яким, стійким і акліматизованим. Важливо, що стереотипии не пропадають самі по собі. Дорога до їх зменшення та можливого лікування — це трудомісткий процес, поступовий, повільно — поступальний шлях до розвитку крихти, щоб йому не заважали напади в адаптації до суспільного життя.
  4. Переривання — звичаї, правила дитини замінюють зовсім іншими, щоб він міг звикнути до нових навязчивостями і не боявся цього. Хоча спочатку будуть істеричні протести і істерики, але на це не варто звертати уваги.
  5. Трансформація — це дуже схожий метод із заміщенням, але при цьому змінюються всі дії і смисли. Здійснення будь-якого завдання не пов’язаного з використанням слів — наприклад збирання мозаїки. Тут на перший план виходить спостереження за діями дитини, підбирається завдання, яке відповідає його розвитку і рівню, можливостям.
  6. Існує ще один хороший метод, — використання антистресових предметів і дій: можна тримати руки в кишенях, затискати скріпку .
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Що таке кандидозний цистит: симптоми і лікування

Важливо навчити пацієнта використовувати всі ці методи корекції самостійно!
Важливо розуміти, що з стереотип — не вирок, не потрібно її боятися, з нею можна і потрібно боротися. При цьому існує безліч способів корекції: від збирання простого конструктора або мозаїки до складних медичних препаратів.

Але в той же час не варто забувати, що коли з’явився перший успіх, то не варто на цьому зупинятися, а потрібно і далі продовжувати боротьбу із захворюванням.

Терапію потрібно проводити спільно з професійним лікарем, який буде використовувати основні і додаткові способи і методи лікування, які будуть особливо ефективні в кожному окремому випадку.

Оцінити статтю
[Усього: Середній: ]

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

САМЫЕ ИНТЕРЕСНЫЕ НОВОСТИ ЗА СЕГОДНЯ!

Схожі статті

Вплив кави на судини головного мозку

Marina

Гемігіпестезія — що провокує односторонню втрату чутливості

Alex

Диссоциативное розлад особистості — психічний і неврологічний аспект проблеми

Megusta

Що таке епілептиформні синдром і в чому його відмінність від епілепсії

Axel

Рефлекс Моро — особливості перевірки реакції переляку у новонароджених

Elena

Асинергія Бабинського, як симптом атаксії мозочка

Tanya

Тетраплегія — важке наслідок травми спинного мозку

Marina

Синдром замкненого людини — ізоляція від усього світу у власному тілі

Tanya

Бульбарний і псевдобульбарний синдроми — схожі симптоми, але різне лікування

Sasha

Залишити коментар