Ваш будинок

Як впоратися з постійним стресом на роботі — дієві поради психолога

Як впоратися з постійним стресом на роботі - дієві поради психолога
стрес викликає психосоматичні порушення в організмі, в результаті людина постійно погано себе почуває, стає продуктивним і вже не може нормально жити без медикаментів

Причини стресу на робочому місці

Стресори — це фактори, які сприяють збільшенню емоційної напруги психіки і зниження працездатності. Перелічимо основні.

Колектив

Трудовий колектив — друга сім’я. Але в ньому зустрічаються недоброзичливці, заздрісники, грубі керівники, недобросовісні підлеглі. Необхідність спілкуватися з перерахованими категоріями осіб розпалює робочу обстановку до межі. На жаль, клієнти і партнери також «додають масла у вогонь». Сфера діяльності з відносинами «людина-людина» є найбільш стресовій. Постійна напруга, необхідність догодити і бути ввічливим, викликати довіру і відстоювати свою позицію виснажують психіку. Все це вимагає чималих зусиль з боку нервової системи.

Відсутність можливості реалізувати себе

Якщо ви працюєте «з-під палки», а не підходите до справи з душею, робота виконується машинально , без ентузіазму і віддачі. Подібна ситуація наводить людини на думки про зміну сфери діяльності, але на службі його можуть утримувати різні обставини. Необхідність йти в ненависний офіс щодня викликає масу негативних емоцій.

Брак часу

Ми часто чуємо фразу: «Я нічого не встигаю». Її вимовляють ті, хто не вміє ефективно організувати робочий день або люди, які обрали занадто багато обов’язків. В результаті страждає ефективність праці і особисте життя.

Гіперотвественность

З цим почуттям стикається більшість керівників. Висока відповідальність тисне на психіку людей, що відповідають за життя інших або тих, чия робота пов’язана з фінансовими ризиками.

Низька заробітна плата

Основна мета праці — задоволення матеріальних потреб. На жаль, існують важливі, але низькооплачувані професії, такі, як фельдшер швидкої допомоги або вихователь у дитячому садку. Заробіток, рівний комунальному платежу за квартиру, занижує самооцінку і викликає незадоволення роботою. Особливо це стосується чоловічої половини людства.

ХОРОШI НОВИНИ:

Умови праці

Щоб працювати ефективно, необхідно комфортно облаштувати робоче місце. Недостатня освітленість, розташування монітора навпроти вхідних дверей, відсутність вікон і припливу свіжого повітря в приміщення, неприємні запахи і шум негативно позначаються на емоційному стані співробітника. До стресу призводять часті відрядження і необхідність витрачати на дорогу до офісу або підприємства кілька годин в день.

Типи професійного стресу

Психологи і соціологи виділяють 3 види робочого стресу.

Інформаційний

Пов’язаний з підвищеною розумовим навантаженням. Виникає, коли мозок не може обробити рясний потік інформації. Його причинами є висока завантаженість, суперечливі відомості, які доводиться обробляти при реалізації проекту, надходження неструктурованих даних.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Як підвищити імунітет дитині 3 роки: поради імунолога

Комунікативний

Виникає через необхідність контактувати з неприємними людьми. Наприклад, щодня ходити на планерки до неврівноваженого начальнику, керувати діяльністю недобросовісних і повільних виконавців, знаходити спільну мову з «складними» партнерами.

Емоційний

Викликається незадоволеністю результатом роботи або умовами праці, невирішеними конфліктними ситуаціями і нездатністю відокремлювати особистісні відносини в колективі від робітників.

Чия діяльність найнервовіша?

Фактори ризику, в залежності від професії, розрізняються. Згідно з дослідженнями вчених, самої тихою і спокійною визнана діяльність бібліотекаря. Постійний і сильний стрес на роботі відчувають хірурги, шахтарі, пілоти авіації та журналісти. Посередині між цими категоріями знаходяться політики, актори і вчителя. Творчі люди і фрілансери також знаходяться під постійним тиском, так як змушені вирішувати робочі питання в особистий час.

Наслідки постійного стресу

Як ми вже згадували, професійний стрес називають чумою 21 століття або «тихим вбивцею», а все тому, що він:

  • веде до зниження концентрації уваги.
  • знижує імунітет.
  • провокує безсоння.
  • погіршує роботу шлунково-кишкового тракту.
  • призводить до мігрені, захворювань серця.
  • є причиною раннього старіння шкіри.
  • викликає переїдання і ожіре ие.

Людина, схильний до стресу на роботі, стає депресивним, апатичним, дратівливим. Він переносить професійні проблеми в сім’ю, втрачає інтерес до життя і руйнує стосунки з рідними і близькими.

Як впоратися з постійним стресом на роботі - дієві поради психолога
щоб зменшити ймовірність настання руйнівних наслідків стресу, необхідно вчасно взяти себе в руки поміняти спосіб життя і мислення, адже багато залежить від нашого сприйняття того, що відбувається і наповненості , яскравості лайфстайлом

ДОБРI НОВИНИ

Як навчитися протистояти стресу?

Що кажуть психологи на цей рахунок? Давайте дізнаємося, як впоратися з постійним стресом на роботі.

Визнайте проблему

Цей нехитрий рада допоможе зрозуміти, наскільки сильно ви виснажені морально. Багато людей влаштовані так, що вважають за краще не помічати проблем з нервовою системою і здоров’ям. Психологи рекомендують записати, що викликає у вас негативні емоції на роботі і діяти, відштовхуючись від причини.

Робіть перерви

Невелика пауза допомагає розслабитися і відновити сили. Кілька разів в день влаштовуйте п’ятихвилинки, в час яких будете перемикатися на щось, не пов’язане з поточною діяльністю. Зробіть очну гімнастику, насолодіться чашкою трав’яного чаю, наведіть порядок на столі.

Слухайте музику

знаєте ви, що класична музика має цілющий властивістю нівелювати напругу? Також вона нормалізує тиск і знижує рівень гормону стресу — кортизолу. Як тільки відчуваєте, що зараз «закипить», включите мелодію Бетховена і Шопена і розчиніться на пару хвилин в музиці.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Догляд за полуницею навесні на дачі - поради садівників, підгодівля, обробка від шкідників

Делегуйте завдання іншим

Чи не намагайтеся контролювати все. Напевно серед ваших підлеглих є ті, хто із задоволенням візьме на себе трохи більше відповідальності. Не соромтеся роздавати доручення, якщо ваша посада це передбачає, або просити допомоги у колег. Вчіться довіряти людям.

Приходьте на роботу заздалегідь

з’являється на робочому місці за 15-20 хвилин до початку трудового дня. За цей час можна випити чашку кави, провітрити приміщення і налаштуватися на діяльність. Даний доробок дозволить зібратися з думками і плавно увійти в трудовий день. Можливо, доведеться переглянути режим і прокидатися трохи раніше. Приходячи на роботу вчасно або трохи запізнюючись, ви створюєте додаткову стресову ситуацію.

Вчіться розставляти пріоритети

Не буває виключно термінових і важливих справ. В першу чергу виконуйте важливі і термінові завдання, в другу — важливі, але менш термінові. Після можна зайнятися плинністю і рутиною. Час, що залишився брешемо залиште на незначні справи, а якщо його не вистачає, доручіть їх колегам або відкладіть в «довгу шухляду». Коли-небудь ви до них повернетеся.

Пройдіть курси тайм-менеджменту

Якщо вам здається, що ви нічого не встигаєте або постійно затримуєтеся на роботі, подумайте, чи правильно ви організуєте робочий день. Почитайте популярну літературу по тайм-менеджменту. У цих книгах психологи і успішні керівники діляться порадами, як організувати простір навколо себе і розподілити час, щоб працювати ефективно.

Організуйте простір по системі 5S

Японська система організації робочого місця довела свою ефективність. Вважається, що на роботі ми витрачаємо близько 10% часу, щоб знайти необхідний предмет. В результаті ми не встигаємо виконати якесь завдання або нервуємо, виробляючи навколо ще більше хаосу. Метод включає в себе 5 кроків:

  • сортування та видалення — позбудьтеся від сувенірів на столі, старих документів, відсортуйте папки на комп’ютері із зрозумілих системі, видаліть непотрібні файли.
  • дотримання порядку — промаркируйте паперу, залиште по одному предмету канцелярії на столі.
  • дотримання чистоти — тримайте робоче місце в порядку, регулярно витирайте пил, видаляйте крихти від їжі.
  • стандартизація процесів — підтримуйте порядок , постійно контролюючи виконання попередніх трьох кроків.
  • вдосконалення — подумайте, як можна поліпшити простір, щоб вам було комфортно працювати.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Моббінг: як боротися з цькуванням на роботі, в школі, колективі, способи протистояння

Не нехтуйте сном

Тільки повноцінно виспався співробітник працює ефективно. Якщо ви вже виявили проблему зі сном внаслідок постійних психоемоційних навантажень на роботі, зверніться до лікаря або подумайте, як змінити режим дня, щоб спати не менше 6-ти годин на добу. Не користуйтеся гаджетами в ліжку, не дивіться телевізор, приймайте перед сном розслаблюючу ванну або душ, пийте трав’яний чай. Лягайте спати в один і той же час.

Повноцінно харчуйтеся

Чи не пропускайте прийоми їжі, незалежно від того, фізичним або розумовою працею ви зайняті. Їжа потрібна нервовій системі для того, щоб відновитися і отримати достатню кількість мінералів і вітамінів, що підтримують її роботу в здоровому стані. Ваш обід повинен бути повноцінним, а перекус легким і поживним. Пийте більше чистої води, їжте сезонні свіжі фрукти і овочі, тримайте в шухляді столу горішки. Чи не харчуйтеся швидкими вуглеводами і фастфудом. Здається, що вони допомагають пережити неприємні моменти, але в дійсності лише шкодять здоров’ю і викликають залежність від поганої їжі і ожиріння.

Не забувайте про родину і друзів

Найефективніший метод позбутися постійного стресу на роботі — залишити його в стінах офісу або підприємства. Чи не тягніть проблеми в сім’ю. Після закінчення робочого дня ви — сім’янин, друг, батько або спортсмен. Жодна робота не варто того, щоб нехтувати сім’єю і друзями, це найважливіше, що дарує нам життя. Якщо у вас не вистачає часу на рідних або хобі, ви не будете щасливі, навіть якщо станете слідувати всім перерахованим вище порад.

Перегляньте пріоритети

Подумайте, чому професійна діяльність перестала приносить вам задоволення . Можливо, у вас немає причин затримуватися на даному місці і слід шукати щось нове. Не бійтеся вийти із зони комфорту, якщо поточна позиція вас напружує. Раптом прийшов час попросити прибавки до заробітної плати (особливо якщо ви її гідні) або розіслати резюме іншим роботодавцям?

Не боріться зі стресом, а правильно організовуйте робочий день і розставляйте пріоритети. Професійна діяльність, наскільки б вона важлива не була, не повинна замінювати сім’ю і відпочинок з друзями. Ми сподіваємося, що завдяки нашій статті ви зрозуміли, як знизити рівень емоційної напруги, пов’язаного з професійною сферою.

Оцінити статтю
[Усього: Середній: ]

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

САМЫЕ ИНТЕРЕСНЫЕ НОВОСТИ ЗА СЕГОДНЯ!

Схожі статті

Як продати готовий бізнес швидко?

Pasha

Види акваріумних рибок — назва і сумісність

Scooby

7 порід лисих котів з фото

Tanya

Подарунок підлітку — дівчинці на День народження — 27 кращих ідей

Tanya

Як вийти із запою в домашніх умовах без допомоги лікарів?

Bobby

Орхідея Ванда — догляд в домашніх умовах, вирощування, розмноження

Scooby

Як вибрати стіл — трансформер для кухні та вітальні? Особливості механізмів обідніх, журнальних і письмових столів

Coolio

Чому не цвіте спатифиллум і що робити для правильного догляду за квіткою?

Elena

Особливості дизайну прохідної кімнати в квартирі

Axel

Залишити коментар