Ваш будинок

Як вдало пройти співбесіду і справити враження на роботодавця? Поради з ділового етикету

Як вдало пройти співбесіду і справити враження на роботодавця? Поради з ділового етикету
впевненість в собі запорука успіху на співбесіді

Як проходить співбесіду?

В залежності від специфіки роботи організації, співбесіди можуть проводитися як безпосередньо, так і дистанційно, наприклад, через скайп. Існує кілька етапів відбору грамотного фахівця.

Анкетування

Найчастіше, навіть якщо ви вже надсилали своє «ідеальне» резюме, співбесіди можуть почати з анкетування. Питання в бланку несуть таке ж значення, що і при складанні резюме, але кілька перефразовані і має іншу послідовність. Дана процедура виконується для того, щоб визначити шкалу довіри до кандидата. Наприклад, ви робите масове розсилання по вакансіях вже за шаблоном, а при анкетуванні починають виявлятися нові подробиці вашої професійної діяльності. На цьому етапі слід бути дуже пильними, щоб уникнути подальших каверзних питань.

Бесіда з «кадровиком»

Після анкетування менеджер по персоналу починає проводити співбесіди, ставлячи питання щодо вашої анкети, і виявляє ваші особисті якості. Як правило, «кадровик» першочергово дізнається ваші побажання щодо пропонованої вакансії, щоб зіставити очікування з реальністю і розрахувати можливий стаж. Простіше кажучи, якщо кандидат сподівається на 5-денний робочий тиждень, з 9 до 17:00, найменші затримки на роботі або додаткові планерки викличуть у працівника невдоволення і подальший догляд. Даний розрахунок в кадровому менеджменті називається «розрахунок гнучкості» і показує ступінь пристосованості людини до можливих змін умов праці.

Знайомство з керівним складом

Третій етап співбесіди — знайомство з потенційним керівником може проходити відразу після бесіди з «кадровиком», або призначається на наступні дні, зручні для директора. Найчастіше, для раціонального витрати часу, кадровий менеджер відбирає кілька кандидатур, щоб керівний склад мав можливість вибору. В такому випадку, перед зустріччю з можливим начальством, будьте готові до того, що ви будете не єдиним претендентом.

ХОРОШI НОВИНИ:

Особливості співбесід

Чіткого шаблону для проведення співбесід не існує, можна лише приблизно розрахувати можливі питання і підготувати грамотні відповіді на них. Розглянемо особливості співбесіди при різних напрямках діяльності майбутнього кандидата.

Менеджер по продажам

При співбесіді на посаду менеджера з продажу, перш за все звертають увагу на комунікативні навички людини, вміння швидко знаходити спільну мову зі співрозмовником і розташовувати його до себе. Після обговорення ваших професійних навичок, вам можуть моделювати ситуацію «продавець-покупець», за допомогою якої визначається перспективність майбутнього співробітника для компанії. Будьте готові до стандартних «продайте мені ручку», адже будь-яке замішання або непевність — мінус до вашої кандидатури.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Як зробити Лизуна - 24 простих домашніх способу

Консультант

Головна вимога до кандидата на вакансію консультанта — стресостійкість та комунікабельність. Для успішного проходження співбесіди, вам потрібно бути максимально доброзичливим, відкритим і щирим, принаймні зовні. Також важлива грамотна мова і вміння чітко висловлюватися, не використавши слова-паразити. Решта необхідні якості залежать вже від специфіки компанії.

Керівник

Передбачити як проходить співбесіду на керівні посади — неможливо. У будь-якому випадку, це поетапний і делікатний процес. Крім високої професійної планки і тривалого досвіду на керівній посаді, від вас буде потрібно многоканальность, вміння швидко реагувати на ситуацію і знаходити оптимальні рішення. Готовність до відряджень і мобільність — часто також є обов’язковими критеріями відбору претендентів.

Бухгалтер

При співбесіді на посаду бухгалтера в більшості випадків потрібна наявність досвіду і рекомендацій від попереднього керівника. Так як бухгалтер є відповідальною особою, яка має доступ до фінансової платформі підприємства, відбір співробітників на дану вакансію виробляє або безпосередній керівник, або комерційний директор. При співбесіді не застосовуються стандартних тестувань на стресостійкість і комунікативні навички. В ході бесіди вам будуть задавати безліч питань, пов’язаних зі специфікою діяльності, до яких необхідно заздалегідь підготуватися.

Співбесіда англійською мовою

Для деяких вакансій обов’язкова наявність розмовної англійської мови, що обов’язково вказується в оголошенні. Багато кандидатів, в гонитві за бажаної посадою, перебільшують свої базові знання. Цього робити не варто, так як перевірка з боку кадрового менеджера буде обов’язково. Як правило, вам задають питання ділового характеру англійською мовою, але чекають від вас не банального «Yes — No», а детального розгорнутої відповіді, бажано «приправленого» розмовної іноземної лексикою. До даного етапу неможливо підготуватися, щоб «справити враження» ви або маєте англійською мовою і хорошим його вимовою, чи ні.

ДОБРI НОВИНИ

Де проходить співбесіду?

В «класичному» випадку співбесіди проводять в спеціально відведених кімнатах офісу — переговорних залах. Але, будьте готові до того, що замість бесіди тет-а-тет, вам підготують «перевірку на адаптацію». Це може бути галасливий кабінет офісу або виробництво — головне влаштувати вам неформальну обстановку. В такому випадку, варто налагодити візуальний контакт з «кадровиком» або керівником, розгорнуто відповідаючи на поставлені запитання, але при цьому контролювати зовнішню ситуацію і робочий процес. Демонструйте свою «багатоканальність» вміння концентруватися на поточному завданні, що не абстрагуватися від навколишнього процесу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Чи може цистит пройти сам, якщо його не лікувати?

Як вдало пройти співбесіду і справити враження на роботодавця? Поради з ділового етикету
щоб успішно пройти співбесіду, потрібно підготуватися морально і бездоганно одягнутися

Які питання задають при співбесіді?

Уніфікованого шаблону питань, які задають при співбесіді — немає, але передбачити можливі варіанти діалогу досить просто. Розглянемо найбільш популярні питання, яких не вдасться уникнути при відборі на бажану посаду, і відповіді на них.

Приклади питань

Питання, що задаються потенційним роботодавцем, можуть відрізнятися від очікуваних вами тем. Проте, дані приклади складають обов’язкову частину діалогу:

  1. Яка причина звільнення з попередніх місць роботи?
  2. Чим Вас привернула наша вакансія?
  3. Чи готові Ви працювати понаднормово, якщо виникне необхідність?
  4. Як Ви можете себе охарактеризувати?
  5. Ваш сімейний стан?

Приклади відповідей

Відповідаючи на запитання під час співбесіди, слід бути гранично відвертим, але стриманим. В іншому випадку, найменшу нещирість і лукавство «професійний погляд» швидко розпізнає, що поставить вашу кандидатуру під сумнів. Розглянемо, приклади відповідей, на представлені вище питання.

  1. «Причина мого звільнення з попереднього мета роботи связна з відсутністю можливості професійного та особистісного зростання».
  2. «У пошуках підходящої вакансії , Ваша — найбільш перспективна і підходить мені за умовами праці ».
  3. « Якщо понаднормова робота не несе систематичний характер — я готовий (а) використовувати особистий час з метою компанії ».
  4. « Я легко знаходжу контакт з новими людьми і швидко приймаю рішення. Я відповідальна людина, і вимагаю від оточуючих того ж ».
  5. В останньому пункті вказуйте ваше чинне положення, з ухилом на те, що найближчим часом не виникає збільшення чисельності сім’ї, так як ви робите акцент на кар’єру.

Як вдало пройти співбесіду?

Для того, щоб пройти співбесіду і отримати позитивне рішення, необхідно володіти не тільки досвідом роботи і дотримуватися діловий етикет. Розберемо, як грамотно себе подати майбутнього роботодавця.

Що одягнути?

Зовнішній вигляд кандидата на посаду грає дуже важливу роль. Звичайно, всі тонкощі і нюанси залежать від напрямку діяльності, але все ж краще дотримуватися «класичних» стандартів офісного працівника. Помилка багатьох претендентів — вибір чорно-білої гами в одязі. Навіть якщо ви заздалегідь поінформовані про наявність дрес-коду в компанії, слід зробити вибір на користь стриманого, але не нудного образу. Наприклад, світлий однотонний верх і темно-синій, або коричневий низ. Всі елементи одягу повинні поєднуватися один з одним, але не створювати «кричущу» палітру. Уникайте мережив і шифону — тільки бавовна, щільний трикотаж або костюмна тканина. Відсутність глибокого декольте і закритих колін, буде невеликим плюсом до вашої персони. Яскрава біжутерія теж ні до чого — тільки лаконічність і мінімалізм.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Правильний торт для діабетиків - це який? Поради та обрані рецепти

Правила ділового етикету

Дотримання ділового стилю в одязі — лише приємна оболонка для очей майбутнього керівника. Але даний ефект працює рівно до того моменту, поки з вами не почнуть розмовляти. Спираючись на правила ділового етикету, ми виявили 3 найбільш значущих правил, яких необхідно дотримуватися здобувачеві.
Уміння слухати і чути
Уміння слухати і чути співрозмовника — важливе людське якість. При розмові з кадровиком або керівником, обов’язково проявіть інтерес до його особистості, уважно слухайте всю сказану інформацію і вдумуйтеся, так як це може виявитися важливим для вас. Але не варто сприймати все буквально і «заглядати в рот», це можуть вважати за лестощі. Досить просто підтримувати зоровий контакт, час від часу відволікаючи увагу в сторону.
Мова жестів
Психологічні прийоми, використовувані керівники при співбесідах, можуть зіграти з претендентом злий жарт. Тому уважно стежте за мовою своїх жестів. Наприклад, руки варто тримати «відкритими», що не схрещуючи їх і не смикати. В іншому випадку, ви можете видати своє, погано контрольоване, хвилювання і замкнутість. Слід зосередитися на розмові зі співрозмовником, постійне оглядання навколо себе і незацікавленість — образлива і неприпустима.
Грамотна мова
Що б позиціонувати себе як хорошого фахівця, важливо чітко і грамотно висловлюватися. При розмові з «кадровиком» або керівником — виключіть слова-паразити і спілкуйтеся в форматі ділової мови. «Ось, як-би, типу» точно оттенит вас не у вигідному світлі, затьмаривши навіть наявність великого досвіду і хороших рекомендацій. Намагайтеся не перекручувати слова і правильно ставити наголос. Безпосередньо перед співбесідою, можна «потренуватися» вдома і скласти ряд використовуваних виразів.

Найголовніше кредо при проходженні співбесіди — спокій. На даному етапі з компанією вас не пов’язують ніякі зобов’язання, щоб був привід відчувати стрес, тому залишайтеся собою і ведіть себе розкуто, але не пішла, при цьому чітко ведучи свою лінію.

Оцінити статтю
[Усього: Середній: ]

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

САМЫЕ ИНТЕРЕСНЫЕ НОВОСТИ ЗА СЕГОДНЯ!

Схожі статті

Зона багатства і процвітання по фен — шуй — символи і спосіб активізації

Alex

Електронні сигарети: корисне пристосування або шкідлива мода?

Elena

Рослини в банку — назви і способи вирощування

Maria

Мінеральні добрива — види та характеристика. Які добрива вносити в грунт навесні і восени?

Lamaxima

12 способів подолати лінь — починаємо займатися важливими справами, не відкладаючи їх на потім

Murcia

Варіанти пасивного доходу — джерела заробітку і ідеї без вкладень

Axel

Як зробити рулонні штори з тканини і шпалер своїми руками?

Axel

Ідеї зберігання іграшок в дитячій кімнаті

Megusta

Як вступити до медичного університету?

Megusta

Залишити коментар