Вчені відкрили справжню причину високого цукру в крові

Вчені відкрили справжню причину високого цукру в крові Університет Женеви встановив: ризик розвитку діабету в чому пов’язаний з порушеннями біологічного годинника. Як передає Наука і життя, динаміка інсуліну залежить від ритмів роботи внутрішнього годинника. Було показано: якщо у клітин підшлункової залози вивести з ладу внутрішній годинник, то порушиться нормальна схема виділення інсуліну. Варто зазначити, раніше вже було неодноразово показано, що збої в біологічних ритмах призводять до порушення секреції гормонів.

Аналіз виявив: амплітуди коливань рівня молекул, пов’язаних з внутрішніми годинами, були нижче, ніж в нормі. Плюс, ритми активності різних клітин були рассінхронізіровани один з одним клітини виділяли гормони кожна сама по собі, без узгодження один з одним. Це не давало ефективно контролювати рівень цукру, адже клітини підшлункової, що втратили нормальний ритм, перестають правильно сприймати сигнали, пов’язані з прийомом їжі.

Рівень інсуліну залишається низьким, коли повинен бути високим, і навпаки. Повернути внутрішній годинник в норму дозволяє флавоноид нобілетін, що міститься в лимонній шкірці. З’єднання зв’язується з одним з білків, які управляють біологічним годинником безпосередньо, що відновлює амплітуду коливань активності клітин і нормалізує секрецію інсуліну.