Вчені відкрили нові типи підшкірних жирових клітин

Вчені відкрили нові типи підшкірних жирових клітин Ризики, пов’язані з наявністю відкладень білого жиру, залежать значною мірою від того, де ці відкладення розташовуються, пише Medical News Today. Наприклад, абдомінальний жир (залягає в області талії) пов’язаний з діабетом та іншими метаболічними розладами. Але жирові відкладення відрізняються не тільки за місцем розташування.

Останні дослідження говорять: незрілі білі жирові клітини не дотримуються єдиної, універсальної траєкторії розвитку. Все залежить від експресії генів. В цілому можна виділити два окремих класи підшкірних білих жирових клітин. Але вчені не виключають, що підтипів таких клітин може бути набагато більше.

Вони проаналізували РНК зразків білих підшкірних жирових клітин, зібраних у здорових людей. Спеціальна система дозволила виділити схеми експресії генів в цих клітинах. З’ясувалося, що набори даних відображають два різних підтипу білих жирових клітин. Наприклад, один з двох основних виділених підтипів експресуватися набагато більш високі рівні генів так званого цинкового ядерного пальця. Це набір регулюючих генів, чиї функції дослідники ще не зрозуміли. Однак є припущення, що вони допомагають контролювати дозрівання клітин.

Крім того, в стадії зрілості два клітинних підтипу демонстрували дуже різні схеми експресії генів. Наприклад, закономірності в одному підтип вказують на значно більш високе споживання глюкози, яка є важливим метаболічним ресурсом.