Здоров'я

Особистий досвід: як вибрати психолога?

На терапію часто не наважуються не тому, що не хочуть, а тому, що не можуть знайти відповідного психолога на сайте. Психологів-то самих по собі багато, а ось зрозуміти, хто з них реально зможе допомогти — це та ще задачка. Мені її теж доводилося вирішувати, не один раз, не завжди вдало, хоча я і сам психолог. Все нижче описане — мій особистий досвід.

Пункт перший — освіту і іже з ним

Якщо ви самі не психолог, то дипломи вам зовсім нічого не скажуть. Ну, крім очевидного факту, що людина вчилася. Там-то того-то і стільки-то років. Різниця між гештальт-терапією і класичним психоаналізом для вас швидше за все буде приблизно такою ж як між квантовою фізикою і термодинаміки. Тобто щось десь краєм вуха чули, але для життя вам воно просто не потрібно.

Та й наявність дипломів в общем-то нічого не гарантує. Професіоналізму та ефективності — так вже точно.

Тому тут має сенс поставити запитання — «А ви особисту терапію проходили?»

Психологи тут часто починають, мовляв, у мене стільки-то годин супервізії / інтервізії / терапії. Кількість годин вам теж нічого не скаже. Супервізія / інтервізії — це виключно для професіоналів, клієнтів воно в принципі ніяк не зачіпає.

ХОРОШI НОВИНИ:

Правильна відповідь буде — «Так, проходив / проходжу в даний час. Стільки-то місяців / років. »

Це принаймні гарантує вам як клієнтові те, що свої особисті заморочки психолог або пролікував, або лікує, і в роботу з вами він їх не потягне під виглядом «розумних порад». А якщо вам кажуть, що особиста терапія психолога ні до чого або її ніколи не було, то можете сміливо розвертатися і йти. Об’єктивності, неупередженості та професіоналізму ви від такого психолога не побачите.

Пункт другий — відгуки та рекомендації

З одного боку, штука хороша, допомагає зорієнтуватися, а з іншого, дуже часто грає проти клієнта.

Тому що відгуки в стилі «Вона — такий чудовий, душевна людина, дуже мені допомогла» — це чистої води особисті проекції, засновані на таку річ, як перенесення, що виникає в процесі терапії, коли покупець не з терапевтом спілкується, а з якимсь зізнався їм чином, який терапевт фізично втілює. Вони багато говорять про світогляд рекомендує і взагалі нічого про психолога.

Відгуки в стилі «Справжній професіонал, відмінно робить свою роботу» — це констатація факту. Я бачив штукатурщікі, який штукатурив стінку, тому що його навчили це робити.

Чим більше в відкликання конкретики, тим краще. Наприклад, «У мене була проблема, я описала її, створюючи точки з ключових моментів, а психолог провела пряму лінію через усі точки і я побачила рішення своєї проблеми». Тут добре описано як відбувається терапія, як йде спільна робота і як досягається результат. І можна вже подумати і прикинути — вам такий спосіб підійде чи ні?

Пункт третій — особиста симпатія

Психолог не повинен вам подобається. Ви ж не супутника життя вибираєте і не одного, з яким будете за пляшкою спиртного філософствувати на тему тяжкості життя. Більш того, в процесі терапії ви психолога як людини не побачите. Ви побачите або свої проекції у вигляді перенесення, або професіонала, який за межами роботи може бути зовсім іншим, ніж на роботі.

ДОБРI НОВИНИ

А ще є такий цікавий момент в цьому плані — крім симпатії, іноді виникає антипатія. Прямо відштовхує і все тут. І ви не йдете до цього психолога на терапію, мовляв, неприємний він мені. Неприязнь дуже часто виступає в ролі захисного механізму. Людина бачить, абсолютно не усвідомлюючи це як правило, що ось цей психолог вже точно до кореня будь-якого лиха докопається і це — небезпечно. Тому краще піти до того, хто подобається, хто не уявляє такої небезпеки. Хто не полізе в саму суть і не змусить це розбирати.

У моєму житті був такий випадок, до речі. Часом вона мене дратувала неймовірно просто, тому що — «Ну, яка ж ти, мать твою, уїдлива!». Але ми з нею пройшли в такі нетрі, куди ніхто інший залізти не зміг. Вона мені до сих пір не подобається, але я їй дуже вдячний за те терапевтичне подорож.

Пункт четвертий — особистість психолога

Багато клієнтів перш, ніж прийти на терапію, «промацують» потенційного терапевта. Починають по соцмережах лазити, статті читати, іноді навіть виходити на прямий контакт, щоб скласти собі враження про нього як про людину.

І часто тут напаривается, тому що сучасні тренди маркетингу вимагають певного стилю подачі себе як особистого бренду. Видається така відпрасована картинка і створюється образ, розрахований на те, щоб потрапити в «болю клієнта». Тобто створити симпатію до потенційного Спасителю, який вже точно вирішить всі ваші проблеми. І виключно по-хорошому, хоча в терапії по-хорошому і без болю мало що буває. А за цим образом реального людини, як правило, взагалі не видно. Чи не за правилами це.

Насправді, вам не потрібно знати, що за людина ваш терапевт. Чим він живе, з ким він живе, за кого голосує і все в такому дусі. До терапевтичного процесу це не має ніякого відношення.

Єдиний виняток — це якщо ви — ЛГБТ або інша специфічна категорія клієнтів, тоді так, має сенс спочатку «прощупати» грунт, задавши парочку питань. Тому що в роботі з такими клієнтами є свої нюанси, які не всі психологи знають.

Правильна відповідь буде — або «Так», тому що були інші такі клієнти або є особистий досвід в цій області, або «Ні». «Готовий спробувати» — дуже ризикована пропозиція, тому що не всі випадки гарні для того, щоб навчати недосвідчених.

Пункт п’ятий — вартість послуг

Політика ціноутворення в галузі психотерапії не має ніякої логіки. Клієнтам здається, що дорого, а психологи зі свого боку наводять як аргументи вартість освіти, особистої терапії, оренди кабінету і так далі. Чисто з точки зору бізнесу — воно зрозуміло, але на практиці — занадто дорого не дорівнює якості, занадто дешево теж не дорівнює якості і «середня температура по лікарні» теж якості терапії не гарантує.

Проте, якщо психолог пропонує щось безкоштовно, в тому числі — «спробувати» себе на безкоштовній сесії, він в собі не впевнений як у професіонала. Професіонали чітко знають ціну і собі, і своїй роботі і нічого не роблять безкоштовно.

Якщо психолог навпаки заламує абсолютно дику вартість однієї сесії і мотивує це тим, що він — такий суперпрофесіонал, у нього дипломи престижних університетів, зв’язку в уряді, клієнти з celebrities і так далі, то перед вами дуже хороший «продажник», відмінно набиває собі ціну . Цілком можна не паритися і знайти кого-небудь без всіх цих «витребеньок». На якість роботи вони все одно не впливають.

А ще є психологи, у яких іноді з’являються бюджетні місця. Як правило, у дійсно хороших професіоналів, які розуміють, що терапія — це не бізнес із заробляння грошей. Що професія взагалі-то про інше. Мають можливість і бажання допомогти тим, хто потребує допомоги. Ось до них можна йти зі спокійною душею.

Як то кажуть, хто шукає, той знайде. Швидше за все, не з першої спроби. Але в підсумку, так чи інакше той самий психолог, який може вам допомогти, вам попадеться. Я в підсумку знайшов. І не одного-єдиного, а кілька, які живуть в різних містах і країнах. Не так уже й їх мало, тлумачних професіоналів, як здається на перший погляд. Тільки ось розпізнати їх буває важкувато з першого погляду.

Оцінити статтю
[Усього: 0 Середній: 0]

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

САМЫЕ ИНТЕРЕСНЫЕ НОВОСТИ ЗА СЕГОДНЯ!

Схожі статті

Харчування для набору м’язової маси — принципи, раціон, дієта

Tanya

Мамопластика: що потрібно знати про операції з корекції грудей?

Murcia

Як вилікувати ячмінь на оці: що допомагає швидко і ефективно?

Murcia

Харчування на сушінні: як спалити підшкірний жир?

Sasha

Які вправи в басейні для схуднення найефективніші?

Megusta

Бурачник — корисні властивості олії і способи застосування

Lamaxima

Сирна запіканка в духовці — улюблені рецепти італійців

Pasha

Защемлення сідничного нерва: як зняти і лікувати запалення нерва в поперековому відділі?

Serega

Як відновитися після стресу і нервового зриву?

Marina

Залишити коментар